Főbb tanulmányok
Eyas Kovács József Auróra 1987/3; Schéner Mihály: A Demiurgosz, Auróra 1988/2; Gaburek Károly festőművész életműve, Békés megyei Hírlap 1996; Oroján István: Konstruktív szellemtestek magánmitológiája, Bárka 1998/4; Vágréti János: Jákob létráján, Bárka 1999/3; Jankay Tibor: Az életmű hazaérkezett, Magyar Művészeti Fórum 2000/1; Jankay Tibor: A szeretet hajlékában, Bárka 1999/4, Szakrális mítoszok igézetében (Szentgyörgyi József vizuális világa), Katalógus 1999; Schéner Mihály: Magyar Játékfundamentum, Bárka 2001/2; Jeltárgyak sugárzó lélekoltárai (Bereznai Péter képzőművészete), Bárka 2001/1; Tittel Kálmán: Egy felfedezett festő Székelyudvarhelyen, 2001; Falakon belül – kereten kívül, Bárka 2001/5; Honi műkereskedelem szcénája, Műár, könyv; Mitikus látásmód nomád természete; (Lóránt János Demeter vizuális szellemterében), Bárka 2002/1; Újnaturalizmus emberi méltósága (Székelyhídi Attila művészete), Bárka 2002/3; Egy életmű művészettörténeti hangsúlyai vázlatokban (Beszéljünk újra Munkácsyról…), Bárka 2002/6; Baji Miklós Zoltán: Szarvashajó vadvizeken, Bárka 2002/4; Konstruktív képi metamorfózisok (Mengyán András geometrikus térrendszere), Bárka 2003/1; Népi reáliák békéstáji pomádéja (A romantikus népélet groteszk szemlélete Mazán László képzőművészetében), Bárka 2003/5;
Egy falról leszakadt életmű (Kohán György monumentális képzőművészete), Bárka 2004/1; Vétkes idő performer angyala (BMZ képzőművészetének esztétikai és filozófiai panorámája), Bárka 2004/3; Kanti filozófia esztétikai szemlélete-Körös Tanulmányok, 2004. (Tessedik Sámuel Főiskolai Kar); Az átrendezett észlelés mintázata (Bukta Imre vizuális szellemterében), Bárka 2004/ 5; Lírai konstruktív meditációk minimalizmusa (Kalapos László: A teremetés dicsérete-fotográfiák), Bárka 2005/2; Takarmánytök juhtúróval és pipadohánnyal (Bukta Imre képzőművészete), Várad 2005/ 4; Mágikus mitológiák vizuális szellemterében (Klimó Károly informel képzőművészetéről), Bárka 2005/ 3; Szakrális létidő vizuális szellemterében (Patak-csoport tagjainak festészetéről) Bárka 2005/6, Körös Tanulmányok: Az ember feltáruló létmódja a művészetben – Martin Heidegger filozófiájában, 2005; (Tessedik Sámuel Főiskolai Kar), Perlrott-Csaba Vilmos életműve esztétikai metszetben; Hűséges őrző (Lipták Pál művészetéről) 2006/6; Előre a múltba, vissza a jövőbe (Ruzicskay György képzőművészetéről) 2007/1 Bárka; Itt már jártam valaha (Szentgyörgyi József) képzőművészetéről) 2007/6 Bárka; Stílusok, korok, képidők (Megyeri-Horváth Gábor békéscsabai festőművészről a Sensaria csoport egyik alapító tagjáról) Bárka 2008/3; Doyenek VII. A magyar festészet mestereinek katalógusa (Hamilton AULICH Art 2008), Szentgyörgyi József: Szín – Dráma, Katalógus (Hamilton AULICH ART Galéria 2008); Civilizált és barbár játékosság (holó Hóbel László festészetéről) 2009/1 Bárka; Az alföldi művészet akácfatörzsén (Molnár Antal lírai realista festészetéről) 2009/3 Bárka; Az ember vidékei és a vidék emberei (Lous Stuijfzand és Lóránt János Demeter művészetének bemutatása) 2009/5 Bárka; Fényfestő realizmus (Jakuba János festészetéről) 2010/1 Bárka; A korlátozott racionalitás feszengő elevenje (Végh András művészetéről) 2010/3 Bárka; Újrapozícionált konstruktivizmus (Lukoviczky Endre művészetéről) 2010/5 Bárka; A múló idő állandósága (Bereznai Péter művészetéről) 2011/1. Bárka; A fény mineműsége (Bohus Zoltán vizuális szellemterében) 2012/1. Bárka; Ikonográfiai rokonítás szakrális képterében (Szeverényi Mihály) 2012/3; A posztkonstruktív vizuális szemlélet (Gnandt János művészetéről) 2012/4 Bárka; Bukta Imre művészetéről 2013/ 4 Várad; Első eredetű „egy-igaz” művek csillagképei (Eyas Kovács József képzőművész művészetéről 2014/5 Bárka; A Viharsarki „nyers” képzőművészet mineműsége 2015/4 Bárka; Leszakadt képek a falról (Képetűdök: Szentgyörgyi József festőművész műveiről 2016/1;
Ezen kívül több száz írás, tanulmány, kritika, katalógus és előszó írója. Filozófiai mélységű, szilárd elmélet-történeti alapvetésű esztétikai elemzések, és kritikai teljesítmény jellemzi képzőművészeti tárgyú írásait. Rendszeresen publikál folyóiratokban és napilapok kulturális rovataiban az esztétikai szemlélet önálló, tudományos módon megalapozott érvényesítését felvállalva.